پرپوزال
پیشنهاد همان چیزی است که به نظر می رسد.
مقاله ایران پیپر در مورد نوشتن پروپوزال هر چیزی را که باید بدانید توضیح میدهد. پیشنهاد یک پیشنهاد است. اسناد و مدارک ارائه شده است تا نشان دهد که چرا پیشنهاد یک ایده خوب یا بد است.
اگرچه این پیشنهاد کاربردهای گسترده ای در مبادلات تجاری و اقتصادی دارد، اما دامنه کاربرد گسترده تری دارد. در سطح شخصی و حرفه ای، این پیشنهاد توسط دانشجویان و دانشمندان استفاده می شود.
قبل از شروع: اقدامات قبل از نوشتن
شما قبل از شروع نوشتن بیشتر کارهای خود را تکمیل کرده اید. قبل از نوشتن پروپوزال، موارد زیر را بررسی کنید:
1. مخاطبان خود را بشناسید
پرپوزال
از پیشنهادها برای متقاعد کردن خواننده استفاده می شود که یک ایده خاص ارزش دنبال کردن را دارد یا اینکه دنبال کردن آن توصیه نمی شود. برای این منظور همتای مورد نظر شما باید شناخته شود. آیا آنها صاحب مشاغل هستند؟ دانشگاهی هستند؟ آیا آنها مقامات دولتی هستند؟ در طرح پیشنهادی خود، اگر نماینده صاحبان کسب و کار هستید، احتمالاً بر مزایای مالی ایده تأکید خواهید کرد. بهتر است هنگام صحبت با مقامات دولتی بر میزان محبوبیت ایده شما در بین مردم تاکید کنید.
2. خودتان تحقیق کنید
پرپوزال
استناد به شواهد و داده های دست دوم دشوارتر و وقت گیرتر است. از صحبت با کارشناسان یا مطالعه تحقیقات آنها دریغ نکنید.
3. قبل از نوشتن
پرپوزال
قبل از شروع نوشتن به ایده های مختلف فکر کنید. هنگامی که چند ایده خوب را به ذهنتان خطور کرد، تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید آنها را مرتب کنید.
4. بررسی، بررسی، بررسی
پرپوزال
نسخه اول هرگز نباید پذیرفته شود. از یک دوست یا همکار مورد اعتماد بخواهید که پیشنهاد شما را بررسی کند. در نسخه بعدی، سعی کنید این نظرات را اعمال کنید.
طرح کلی یک پیشنهاد
پیشنهاد شما ممکن است شامل یا حذف بخش های اصلی باشد. پیشنهاد می شود پیشنهاد خود را به بخش های اصلی زیر تقسیم کنید (البته به استثنای مقدمه و نتیجه):
مقدمه
پیشنهاد
طرح اجرایی
نتایج مورد انتظار
منابع مورد نیاز
نتیجه
1. مقدمه
پرپوزال
یک مقدمه مخاطب را با پیشینه پروژه و موضوع آشنا می کند.
مهمترین بخش پیشنهادات این بخش است. موضوع را برای مخاطبان خود توضیح دهید و توضیح دهید که چرا فکر می کنید مهم است. حقایق، آمار و داستان هایی که برای مخاطب جذاب و جالب است در جلب توجه او موثر است.
معمولاً هدف پیشنهاد حل یک موضوع خاص است. در اینجا، باید بر مشکلی که راه حل شما به آن پرداخته است تأکید کنید. شناخت مخاطبان به شما کمک می کند تا این پیشنهاد را برای آنها بازاریابی کنید.
2. پیشنهاد
پرپوزال
هدف در این قسمت مشخص شده است. به طور خلاصه در این بخش پیشنهاد شما واقعاً چیست. اگر پیشنهاد شما کوتاه باشد، چند خط کافی است. در این بخش، در مورد نحوه اجرای راه حل توضیحی ندهید.
3. برنامه اجرایی
آیا روش خاصی برای ارائه پیشنهاد وجود دارد؟ اگر آمادگی ندارید چگونه می توانید آن را به مخاطب ثابت کنید؟ پیشنهاد شما باید در این قسمت اجرا شود. به این نکات توجه کنید:
آ.مخاطب را متقاعد کنید
علاوه بر این که مخاطبان خود را متقاعد کنید که طرح شما ایده خوبی است، همچنین باید آنها را متقاعد کنید که می توانید آن را اجرا کنید. بر شایستگی های خود برای انجام کار تأکید کنید.
بجزئیات
اگر می خواهید نشان دهید که فرآیند پیاده سازی را کاملاً درک و تسلط دارید، باید داده ها و اطلاعات کافی را در این بخش نمایش دهید.با این حال، شما باید از خسته کردن مخاطب با جزئیات بیش از حد فنی اجتناب کنید.
ص. پیش بینی
در نظر گرفتن و پیشبینی موانع و مشکلات احتمالی به مخاطب نشان میدهد که همه جوانب پیشنهاد خود را به دقت بررسی کردهاید.
4. عملی بودن
پرپوزال
یک پیشنهاد عملی و قابل اجرا باید ارائه شود. همانطور که در گذشته انجام داده اید، می توانید تاکید کنید که این پروژه نیز مانند پروژه های قبلی قابل اجرا است. اگر در این زمینه تجربه ندارید، به این فکر کنید که مخاطب شما چه چیزی می خواهد بشنود.
در این صورت می توانید توضیح دهید که چگونه پیشنهاد شما باعث افزایش بهره وری شرکت می شود.
5. نتایج مورد انتظار
اهداف پیشنهادی خود را در این بخش شرح دهید. ممکن است این بخش را تکراری و مشابه بیان مزایای پروپوزال تلقی کنید. با این حال، شما باید دقیقاً اصل قضیه را در این بخش ارائه دهید.
از همان زبانی که در بخش مزایا در پروپوزال خود استفاده می کنید استفاده نکنید.
6. منابع مورد نیاز
پرپوزال
همچنین این قسمت را می توان به راحتی تهیه کرد. آیا برای تکمیل پروپوزال خود به منابعی نیاز دارید؟ منابع (کاغذ، کامپیوتر، پول و غیره) و موارد نامشهود مانند زمان باید در نظر گرفته شود.
7. مقدمات انجام شده است
از اینکه به مخاطبان خود نشان دهید که متخصص هستید نترسید. آمادگی برای پذیرش (یا گرفتن نمره بالاتر، اگر تکلیف برای کلاس باشد) کلیدی است.
8. نتیجه گیری
پرپوزال
در مقدمه به تاریخچه پیشنهاد اشاره کردید. اما اگر در مقدمه تاریخچه پروپوزال ذکر نشده است، خلاصه ای را بیان کنید. هدف از این بخش، خلاصه کردن اجمالی بخش های قبلی از قبیل پیشنهاد، طرح اجرا، تمامی دلایل و . می باشد.
9. منابع و مآخذ
در هر تحقیق یا مقاله ای باید منابع ذکر شود.
owlcation
utleystrategies
ویکی پدیا